4 DÍLNÝ ONLINE WORKSHOP
Průvodce pro přežití:
Jak v září rozjet montessori třídu
Praktický kurz pro montessori průvodce dětí ve věku 3-6 let
s Karen Pearce
2022
01.07.
17:30 - 21:30 h
08.07.
17:30 - 21:30 h
22.07.
17:30 - 21:30 h
29.07.
17:30 - 21:30 h
Zavřete oči a představte si začátek nového školního roku.
Jak se cítíte? Máte smíšené pocity?
Těšíte se, až se zase setkáte s vašimi dětmi?
Máte obavy z toho, jak proběhne adaptace nových dětí?
Máte obavy ze zaškolení nových kolegů?
Jak bychom vám mohli toto náročné období usnadnit?
Přihlaste se na kurz s Karen Pearce,
zkušenou mentorkou montessori průvodců!
CO SE NAUČÍTE?
Kurz je vytvořený a určený pro montessori učitele 3-6 tříd z jakýchkoliv tréninků, kteří chtějí prohloubit své znalosti a přejí si, aby jejich třída lépe fungovala.
Karen se s vámi během 4 setkání podělí o komplexní šestitýdenní program sestavený pro úspěšné zvládnutí začátku školního roku v montessori třídě. Tento program Karen vytvořila během společné praxe s AMI 3-6 trenérkou Hillou Patell.
Program se skládá z postupů, výukových strategií, technik a jasné struktury, které je třeba aplikovat během prvních šesti týdnů. Poskytuje pevný základ pro každé dítě a třídní kolektiv jako celek. Je oporou učiteli, který v něm najde praktický návod pro dobrý start třídy.
Absolvování celého kurzu vám poskytne jistotu, budete totiž vědět, co se třídou od prvního dne dělat. Umožní vám se na vše připravit a tak vám ulehčí prvních šest týdnů ve škloce.
6 týdenní plán
nástroje
strategie
záznamy
ROZVRH KURZU
01.07.
17:20 h
Přihlášení
17:30 h
Část 1
Jak se připravit na nadcházející školní rok
Workshop začneme reflexí cílů týmu na začátku školního roku. Jaké jsou naše odpovědnosti a role a proč jsou důležité? Jaké jsou dlouhodobé cíle pro děti a kde vidíme děti do pololetí? Je to proces reflexe, který vyžaduje, aby průvodce položil několik otázek sobě i svému týmu.
19:00 h
Přestávka
19:30 h
Část 2
Rozvrh pro prvních šest týdnů
Během této části získají účastníci podrobný rozpis rozvrhu (včetně role dospělého v něm), který je třeba implementovat během prvních šesti týdnů nového školního roku. Budeme diskutovat, jaké podmínky je třeba vytvořit, aby dětem umožnily uvědomit si, jaké mají svobody a jak mohou ve školce jednat s poznáním a odpovědností.
21:00 h
Otázky a odpovědi
08.07.
17:20 h
Přihlášení
17:30 h
Část 3
Umění pracovat se skupinou
Jak můžeme vnést kolektivní fázi, jak o ní mluvila Marie Montessori? Díky čemu se dítě zapojí a rozvíjí jak sebe, tak i sociální soudržnost? Jak podpoříme posílení obou psychologických rovin? Na tomto setkání se dozvíte mnoho výukových strategií, které podpoří učitele na začátku roku. Jako praktickou pomůcku pro využití ve třídě obdrží účastníci semináře seznam užitečných her.
19:00 h
Přestávka
19:30 h
Část 4
Chůze po linii
Je možné posunout naši společnost k vnitřnímu míru? Během tohoto setkání vám nabídneme experiment v podobě každodenní chůze po linii. Dostanete jednoduché techniky, které podporují jak sociální spolupráci, tak vlastní identitu.
21:00 h
Otázky a odpovědi
22.07.
17:20 h
Přihlášení
17:30 h
Část 5
Klíčové principy vývoje
Co je to pozornost a co od člověka vyžaduje, aby jí věnoval? Jak se chápání pozornosti projevuje ve výukových strategiích a v roli průvodce? Během tohoto sezení budou účastníci vyzváni, aby se na základě vlastních reálných zkušeností zamysleli nad vlivem klíčových vývojových principů na práci s dětmi.
19:00 h
Přestávka
19:30 h
Část 6
Pozornost a soustředění
Vrátíme se k základům a projdeme si první principy od Marie Montessori. Co v každém dítěti vidíme? Jak pozorujeme projevy pozornosti a jak právě tohle ovlivňuje předpoklady a reakce dospělého? Účastníci se při zkoumání tohoto tématu budou řídit 12 bodovým plánem Dr. Montessori.
21:00 h
Otázky a odpovědi
29.07.
17:20 h
Přihlášení
17:30 h
Část 7
Vývoj možnosti volby
Poslední den semináře se účastníci zamyslí nad tím, jaká rozhodnutí člověk činí. Co je to vědomá volba? Jak podporujeme rozhodování u dětí ve školce? Jaká je role a odpovědnost dospělého?
19:00 h
Přestávka
19:30 h
Část 8
Prezentace
Na závěr workshopu se zaměříme na význam prezentace. Účastníci budou vedeni k zamyšlení nad hodnotou a významem tzv. bodů zájmu pro podporu rozvoje koncentrace. Proč nabízíme dítěti tyto body zájmu? Jaké důsledky to má pro dítě ve vztahu k posilování jeho vůle, prodlužování doby soustředění pro rozvoj osobnosti?
21:00 h
Otázky a odpovědi
Budete odcházet s hlubším porozuměním teoretických principů a s mnoha technikami a strategiemi, které budete moci využít hned na začátku školního roku.
Změní vám to život!
JAZYK
- Angličtina
- Tlumočení do: češtiny
ONLINE NA ZOOMU
- Certifikát o účasti vystavený Montessori Institutem Praha
- Akreditace MŠMT ČR
ZÁZNAMY
- V angličtině a češtině
- Dostupné do 31. října 2022
Zpětná vazba od účastníků kurzu "Jak v září rozjet montessori třídu" (2021)
Jmenuji se Karen Pearce,
Jsem hlavní metodičkou ve škole "The Montessori Place" v Brightonu ve Velké Británii, kde vedu průvodce třídy 3-6 let. Mám 30 let zkušeností v oblasti předškolního vzdělávání. Lektoruji a vedu workshopy po celé Evropě. Přednáším téma umění pozorování dětí v post-diplomovém programu, který pořádá "Maria Montessori Institute London".

POTŘEBUJETE VÍCE INFORMACÍ?
Pokud máte otázky, neváhejte se na nás obrátit.