ONLINE WORKSHOP
pro rodiče dětí od narození do 6 let
Průvodce pro rodiče:
zvládání hněvu, klidná rána a komunikace s dětmi
s Irenou Kubantovou
KDY
Workshop již proběhl.
O ČEM WORKSHOP BYL?
Cílem tohoto workshopu je představit péči o zkušenosti, které potřebuje každé batole a dítě k tomu, aby mohlo vstoupit do dospělého života dobře vybaveno pro interakce s ostatními lidmi i se sebou samým. Vybrali jsme tři z nich: zvládání silných emocí (konkrétně hněvu), zvládání stresových situací (konkrétně nedostatku času a nutnosti udělat seznam rutinních věcí během rána, kdy odcházíme z domova do školky nebo školy) a komunikační dovednosti (schopnost vyjadřovat se s grácií a naslouchat s otevřeným srdcem druhým i sobě).
Budeme se zabývat tématem hněvu. Kdy přichází a co nám říká? Podíváme se na potřeby dítěte během rušného rána. A nakonec se budeme zabývat klíčovou komunikační dovedností: nasloucháním.
Všichni potřebujeme komunikovat, zvládat emoce a poradit si ve stresových situacích. To, s čím se setkáváme v prvních šesti letech, se stává naším standardem chování (který je obtížné, ale možné v pozdějších letech změnit). Proto se v přednášce zaměříme na tato tři témata, která budeme později v průběhu roku probírat jedno po druhém podrobněji. Rádi bychom rodiče povzbudili k tomu, aby svým dětem poskytli dovednosti a zkušenosti nezbytné pro zdravý a vyrovnaný život.
Workshop vychází z montessori pedagogiky, teorie typů a neurologického vývoje schopnosti batolat zvládat silné emoce.
JAZYK
- Angličtina
- Tlumočení do: Češtiny
ONLINE FORMÁT
- ŽIVĚ na Zoomu
- Certifikát o účasti vystavený Montessori Institutem Prague
ZÁZNAMY
- V angličtině a češtině
- Dostupné do 30. června 2023
ČÍM JSME SE ZABÝVALI?
- 4 etapy vývoje dítětePlán vývoje dítěte sestavený Marií Montessori nám poslouží k pochopení časové osy rozvoje jazykových a komunikačních dovedností. S tím souvisí vývoj schopnosti zvládat emoce láskyplným způsobem.
- Senzitivní fáze a lidské tendencePředstavíme si různé senzitivní fáze, kterými dítě prochází. Řekneme si, jaké známe lidské tendence. Na základě těchto znalostí budeme zkoumat možnosti a způsob podpory dětí v oblasti komunikace, emocí a zvládání stresu.
- Teorie typů osobnostiBudeme se zabývat teorií typů osobností. Každý rodič a každé dítě má nějaký typ osobnosti. Tyto typy se mohou doplňovat a nebo ne. Dítě i rodič jsou navíc v různých životních fázích. Děti do 6 let potřebují extra péči, aby mohly rozvinout své nejsilnější stránky. Je třeba je přijmout (a dát jim hranice) v souladu s jejich osobnostním typem. Prozkoumáme čtyři hlavní skupiny 16 osobnostních typů z pohledu raného dětství.
- Fotografie, praktické příklady a Q&ABěhem každé části budou uvedeny fotografie a praktické příklady. Na konci každé části budete mít prostor pro kladení otázek k danému tématu.
CO JSTE SI ODNESLI?
- Dozvíte se, kdy je vaše dítě připraveno na komunikaci, jaké jsou jednotlivé etapy vývoje komunikace a jak jej lze v jednotlivých fázích podpořit.
- Seznámíte se s časovou osou emočního vývoje a s tím, jakou podporu dítě potřebuje, aby se stalo emočně stabilním člověkem.
- Pochopíte, proč jsou rána nejnáročnější částí dne.
- Pochopíte, odkud čerpáte své zkušenosti a dovednosti.
- Je možné, že budete vědět, kudy se chcete dál ubírat, aby jste se sebou byli jako rodiče spokojení a stali se pevnou a láskyplnou podporou pro své děti.
PRO KOHO BYL WORKSHOP URČENÝ?
- Rodiče, kteří se snaží pochopit, co je "normální" chování, pokud jde o komunikaci, emoce a zvládání stresu.
- Rodiče, pro které není snadné stanovit hranice nebo nastavit doma řád.
- Rodiče, kteří mají občas pocit, jestli pro své děti nedělají příliš mnoho.
- Rodiče, kteří si přejí, aby se jejich dítě začalo chovat jinak.
- Rodiče, kteří mají tendenci ve stresu naléhat, tlačit a vytvářet napětí v rodině, a chtěli by to změnit.
Irena Kubantová
Irena Kubantová pracuje s rodiči již více než 12 let. Pořádá online i živé kurzy, navštěvuje rodiny, organizuje rodičovské pobyty a přijímá rodiny ve svém domě v rámci programu Motessori pro batolata a rodiče. Při práci s rodinami využívá montessori pedagogiku a vlastní bohaté zkušenosti. Pomáhá vytvářet domovy, kde láska, smích a práce jsou klíčovými nástroji pro růst a rozvoj dětí. Také využívá teorii typů osobností rodičů i dětí, aby dokázala identifikovat a naplnit potřeby každého člena rodiny a najít harmonii v každé domácnosti.
Absolvovala kurzy AMI pro asistenty všech věkových kategorií 0-3, 3-6, 6-12 a 12-18 let a mnoho dalších kurzů v oblasti vzdělávání a rozvoje dětí i dospělých. Žije v České republice, je vdaná a má tři děti, které navštěvují montessori školy.