Regionální montessori konference

Rozvoj charakteru venku i uvnitř

1. března 2025 v Polné

* Pokud máte i přesto zájem se zúčastnit, napište nám prosím zprávu přes kontaktní formulář dole.
Ozveme se Vám v případě, že by se nějaké místo uvolnilo.

Regionální montessori konference

Rozvoj charakteru venku i uvnitř

1. března 2025 v Polné

* Pokud máte i přesto zájem se zúčastnit, napište nám prosím zprávu přes kontaktní formulář dole.
Ozveme se Vám v případě, že by se nějaké místo uvolnilo.

Důležité informace:

Termín: sobota 1. 3. 2025
Čas: 9:00 - 17:00 konference, do 19:00 raut
Místo: Montessori škola Polná

Důležité informace:

Termín: sobota 1. 3. 2025
Čas: 9:00 - 17:00 konference, do 19:00 raut
Místo: Montessori škola Polná

Konference začíná za:

Potkáme se tentokrát přímo u nás ve škole!

Na konferenci bychom rádi propojili montessori pedagogiku, téma komunikace, sebepoznání a osobního nastavení a rozvoj charakteru a ctností s tím, jak a proč to všechno ideálně přenést ven - mimo zdi školních budov.

Na programu bude hlavní přednáška, paralelní workshopy, panelová diskuse s adolescenty a samozřejmě čas na vzájemné sdílení. Pokud se zdržíte i večer, čeká na vás raut, tentokrát i s živou muzikou!

Těšíme se na setkání s nadšenými pedagogy montessori i nemontessori škol, rodiče dětí, zřizovatele a vedení škol a všemi zájemci o vzdělávání a montessori pedagogiku.

Program

8:00 - 8:45

Registrace

8:45 - 9:00

Úvodní slovo

9:00 - 10:30

Přednáška:

Škola jako „dílna lidskosti“
Jan Hábl

Od první do deváté třídy stráví děti ve škole zhruba 8000 hodin. To je luxusní časová dotace, ohromná investice. Co od toho čekáme? Co se má s dítětem během tohoto ohromného množství hodin stát? Co má dítě získat? Co potřebuje pro život v 21. století? A co potřebuje společnost? J. A. Komenský měl před 350 lety jasno: charakter. Škola má být "dílnou lidskosti", kde se člověk učí být nejprve člověkem dobrého charakteru. Získá-li k tomu navíc i znalosti a dovednosti užitečné pro život, jen dobře, ale podstatný je charakter. Proč právě charakter? A také jak se výchovně formuje? Jak se učí? Je vůbec učitelný? Odpovědi na tyto otázky budou předmětem přednášky.

10:30 - 11:00

Přestávka na kávu

11:00 - 12:30

Paralelní workshopy:

Je lidskost „učitelná“? Pokud ano, jak?
Jan Hábl

Lidskost je vzácná komodita. Je tím vzácnější, čím intenzivněji jsme si vědomi jejího nedostatku. Máme vynikající potenciál již od dětství. Mnoho víme, mnoho umíme, mnoho můžeme, ale právě tato naše kapacita je naší největší hrozbou. Všechno, čím disponujeme, dokážeme užít i zneužít. Jsme jediné bytosti, které mají potenciál sebezničení. Je proto svrchovaně důležité, abychom hledali cestu, jak rozvíjet náš potenciál směrem k lidskosti. Jak se to pedagogicky dělá? Seminář nabízí Komenského odpověď.

Montessori venku
Justina Danišová a Martin Kříž

Učení venku přináší dětem (i učitelům) řadu výhod. Výzkumy ukázaly, že kromě rozvoje psychického i fyzického zdraví učení venku dětem pomáhá zlepšovat pozornost, vzdělávací výsledky, motivaci k učení i vztahy ve třídě. Učitelům pak učení venku napomáhá učit víc v praxi, pestřeji a efektivněji. Jde venkovní výuka propojit s Montessori? A jak? Získejte inspiraci do různých předmětů i ročníků. A hlavně zažijte na vlastní kůži, kolik pomůcek zdarma nabízí skvělá asistentka příroda ve své interaktivní učebně, která se aktualizuje každou vteřinu.

Vědomé rodičovství: Praktická práce s emocemi dospělých
Irena Kubantová

Máte potřebu „opravit“ dítě, když vás rozčílí? Tlačíte na něj, ale bez odezvy? Obáváte se, jak to s ním bude? Přijmout jeho chování je výzva? Jste zklamaní či zmatení? Víme, že nechceme na děti křičet. Studujeme literaturu, navštěvujeme kurzy, ale cítíme nejistotu a tlak okolí. Vědomé rodičovství vyžaduje kontakt se sebou, důvěru v proces učení dětí skrze chyby a roli průvodce.

Workshop nabízí teoretický základ i praktickou práci s emocemi. Na modelových situacích pro děti ve věku 6–12 a 12–18 let budeme zkoumat své reakce, zdroje emocí a možnosti, jak být oporou při růstu dítěte.

Montessori adolescentní komunita
Darina Gurutidu a Helena Matoušková

Správné prostředí je klíčové k prosperující komunitě a zdravému vývoji dospívajících. O tom jak připravené prostředí pro adolescenty vybudovat budeme mluvit na základě jak teoretických podkladů z AMI diplomového výcviku, ale také i naší zkušenosti a poznatků. Vše konkrétně a prakticky.

12:30 - 13:30

Oběd

13:30 - 15:00

Paralelní program:

Panelová diskuze s adolescenty
Průvodci, studenti a absolventi adolescentního programu

Jak mladí lidé vnímají své vzdělávání a jaké zkušenosti si odnášejí do života? Panelisté budou odpovídat na vybrané otázky z registračního formuláře. Cílem této diskuse je vyjádřit osobní postřehy studentů ohledně výhod i výzev montessori adolescentního programu a přinést inspirativní vhled do jejich školního života. Pedagogové a rodiče mají možnost odnést si nejen nové podněty, ale také zažít uspokojení ze smysluplnosti jejich poslání.

Panelisté: Mezinárodní montessori škola Perlička, Mozaika Montessori, školy Andílek, Labyrint Lhota, Montessori škola Polná

Prostor pro networking a sdílení
Čas na prohlídku prostor školy

15:00 - 15:30

Přestávka na kávu

15:30 - 17:00

Paralelní workshopy:

Věda venku
Justina Danišová a Martin Kříž

Váháte, jak se učit venku i se staršími dětmi? Získejte konkrétní inspiraci, jak propojovat přírodovědné předměty v přírodě i ve městě. Vyzkoušejte si aktivity a lekce z různých předmětů. Navíc si vyzkoušíte že, klima je dnes přirozeně propojující linka mezi chemií, zeměpisem, přírodopisem, fyzikou a matematikou. Zažijte na vlastní kůži "SCIENCE VENKU".

Hranice v Montessori výchově: Jak s nimi pracovat efektivněji u různých osobnostních typů?
Irena Kubantová

Každý z nás má svůj jedinečný způsob vnímání světa a komunikace. A tyto individuální rozdíly ovlivňují nastavení a vnímání hranic. Na praktickém workshopu se zaměříme na aplikaci typologie osobnosti v kontextu výchovy dětí ve věku 6-12 let. Získáte nástroje pro lepší porozumění potřebám jednotlivých dětí a jejich rodičů, efektivnější komunikaci o hranicích a prevenci konfliktních situací.

→ Proč typologie osobnosti: Zjistíme, jak nám typologie může pomoci lépe porozumět sobě i druhým.
→ Hranice očima různých typů: Jak různé typy osobností vnímají a reagují na hranice.
→ Komunikace o hranicích: Praktické strategie pro efektivní komunikaci s dětmi a rodiči různých typů.
→ Prevence konfliktů: Jak využít znalost typologie k předcházení konfliktním situacím.

Montessori matematika v adolescentním programu
Pavlos Gurutidis

Uplatňování Montessori principů ve výuce matematiky, komponenty výuky, jak je vybalancovat a uplatnění toho všeho s ohledem na naše konkrétní prostředí.

Objevte, jak přenést krásu matematiky do světa adolescentů prostřednictvím Montessori přístupu! Tento workshop je určen pro učitele, kteří se chtějí dozvědět o principech, metodách a komponentech výuky matematiky. Principech, jež podporují samostatné myšlení, hlubší pochopení konceptů a radost z objevování.

Co vás čeká?
→ matematický seminář,
→ strategie pro práci s adolescenty,
→ inspirace pro výuku, která propojuje teorii s praxí,
→ prostor pro diskuzi.

Workshop je určen pro učitele základních i středních škol, kteří hledají nové přístupy k výuce matematiky a chtějí podpořit své žáky ve schopnosti myslet samostatně a s nadšením objevovat.
Přijďte a objevte, jak může Montessori přístup proměnit výuku matematiky ve fascinující cestu!

17:00 - 17:15

Závěrečné slovo

17:15 - 19:00

Večerní raut s živou hudbou (pro zájemce)

Řečníci

Jan Hábl

Justina Danišová

Martin Kříž

Irena Kubantová

Pavlos Gurutidis

Darina Gurutidu

Helena Matoušková

Cena konference, stravování a ubytování

V ceně konference je účast na jejím programu, lehké občerstvení ke kávě a certifikát o účasti. Během registrace si můžete objednat také oběd v masové i vegetariánské variantě nebo večerní raut. Oběd je plně bezlepkový, občerstvení ke kávě i večerní raut bude obsahovat na výběr jídla i pro bezlepkovou dietu. Pokud máte specifické dietní potřeby, je možné je uvést v registračním formuláři.

Oběd
→ polévka, hlavní jídlo a nápoj
250 Kč
Raut
→ večerní raut s živou muzikou
250 Kč
Ubytování
→ v prostorách školy (vlastní karimatka a spacák)
100 Kč
Včasná registrace:
1 790 Kč
do 26.1.2025
Celý program konference
Káva a občerstvení
Certifikát o účasti
Pozdní registrace:
2 490 Kč
od 20.2. do 26.2.2025
Celý program konference
Káva a občerstvení
Certifikát o účasti

Montessori škola Polná

Naše škola vznikla v roce 2019 s myšlenkou vytvořit na Vysočině další inspirativní prostor, ve kterém mohou děti a dospělí růst v souladu se svými potřebami. Na aktivity základní školy jsme navázali prostředím mateřské školy, dětské skupiny a od roku 2023 také střední školy, která nám umožní propojit program pro adolescenty. Naším nejmladším počinem je Rodinné centrum Radost, které jsme otevřeli na podzim roku 2024. Postupně budujeme samotnou kruhovou budovu i venkovní prostředí školní zahrady a farmy. Uvědomujeme si jedinečnost každého člověka, pomáháme najít a rozvinout talenty už více než 100 dětem, které naši školu navštěvují. Naším posláním je být jim i jejich rodičům průvodci na cestě ke spokojenému, odpovědnému a úspěšnému životu. Komunitu, která naši školu spojuje, budujeme díky vztahům založených na vzájemné důvěře a přátelství. 

Místo konání konference

Montessori škola Polná

Alej svobody 1247

588 13 Polná

Chcete se na něco zeptat?

Napište organizátorům prostřednictvím tohoto formuláře.

Your contact information will be used only for the purposes of dealing with your question. Privacy Policy
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Další regionální montessori konference se bude konat

v 8. listopadu 2025 v Opavě.