Online workshop + panelová diskuse
Jak začít (a rozšířit) adolescentní program
Pro pedagogy, rodiče a všechny, kdo se zajímají o věkovou skupinu 12–18 let
Naučte se, jak konkrétně založit Erdkinder program, ať už na vašem současném místě, nebo hledáním vhodného nového prostoru. Objevte praktické kroky k naplnění vývojových potřeb adolescentů.
Zjistěte, jak podpořit adolescenty v přebírání odpovědnosti a zapojení do reálné práce – od výroby po služby – a zároveň propojit praktickou práci s teoretickým studiem.
Porozumějte tomu, jak sladit přístup Erdkinder se státními požadavky na kurikulum, podpořit samostatnost adolescentů a efektivně zapojit rodiče do jejich cesty k dospělosti a sociální integraci.
Vytvářejte budoucnost s vašimi adolescenty
Maria Montessori dospěla k závěru: „Adolescenti potřebují školu, která není školou!“ Na základě této myšlenky vytvořila koncept „Centra pro studium a práci na půdě“, které odpovídá vývojovým potřebám adolescentů.
Její vzdělávací přístup pro věkovou skupinu 12–18 let zahrnuje tyto klíčové prvky, které společně prozkoumáme:
- Komunitní dům – prostor pro společný život a učení
- Farma – práce s půdou, rostlinami a zvířaty
- Obchod – zkušenosti s prodejem a komunikací
- Penzion – poskytování služeb a pohostinství
- Muzeum strojů – opravy a využití historického vybavení a techniky
Registrace
Doporučení Dr. Montessori pro adolescentní program vycházela z potřeb vývojové fáze adolescentů. Tyto potřeby, společně s „Plánem studia a práce“ a důrazem na propojení praktické práce s teoretickým studiem, jsou klíčové pro úspěšné uplatnění tohoto konceptu. Tyto principy by měly vždy zůstat středobodem veškerého plánování a rozhodování.
Při vytváření prostředí je navíc důležité mít na paměti poznámku Dr. Montessori:
"Není možné předem pevně stanovit podrobný program studia a práce. Můžeme poskytnout pouze obecný plán. To proto, že program by měl být sestavován postupně, na základě zkušenosti."
Tento workshop se zaměří na příklady:
- Jak začít adolescentní programKonkrétně – na místě, kde jste, nebo na místě, které hledáte
- Jak podpořit adolescentyAby převzali a naplnili své odpovědnosti ve svém prostředí
- Jak vytvořit podmínkyAby adolescenti mohli vykonávat skutečnou práci
- Jak najít vhodné dospělé pro práciv takovém prostředí a jak je připravit na tyto úkoly
- Jak sladit přístup k adolescentůms požadavky státního kurikula
Panelová diskuse:
V panelové diskusi budou zkušení praktikující adolescentních programů sdílet své zkušenosti se zahájením a realizací Erdkinder programu. Budete mít prostor hovořit o výzvách adolescentního programu.
- ONLINEŽivě na Zoomu
- Záznamy nebo živé vysíláníDostupné po dobu 3 měsíců
- JAZYK WORKSHOPUAngličtina, s českým tlumočením
- JAZYK ZÁZNAMUAngličtina, s českým tlumočením
- CERTIFIKÁT O ÚČASTIVydaný Montessori Institutem Prague
Ela Eckert, Dr. phil.
Ela Eckert vystudovala učitelství a pedagogické vědy na univerzitách v Oldenburgu (Německo) a Uppsale (Švédsko). Přístup Marie Montessori ke vzdělávání se stal jejím hlavním studijním zaměřením již v rané fázi její kariéry. Po získání Montessori diplomu a praktických zkušeností s dětmi ve věku 6–12 let v Uppsale si pro svou disertační práci vybrala fascinující téma původu Kosmické výchovy. Doktorát dokončila na Univerzitě v Oldenburgu v roce 2001.
Jak její studenti dospívali, Montessori koncept Erdkinder se stal dalším vzrušujícím dobrodružstvím v její práci, kterému se věnuje dodnes.
Ela Eckert je také členkou představenstva Deutsche Montessori Gesellschaft (DMG), kde se zaměřuje především na publikace. Působí v redakčním týmu časopisu DAS KIND a věnuje se také editaci Montessori textů v Německu.
MÁTE OTÁZKY?
Neváhejte a kontaktujte nás!