Recordings Available!

 Online workshop + panelová diskuse

Jak začít (a rozšířit) adolescentní program

Pro pedagogy, rodiče a všechny, kdo se zajímají o věkovou skupinu 12–18 let

Ela Eckert, Dr. phil.
6. dubna 2025
16:00–19:00
Plně online
Jasný plán pro zahájení Erdkinder (adolescentního) programu

Naučte se, jak konkrétně založit Erdkinder program, ať už na vašem současném místě, nebo hledáním vhodného nového prostoru. Objevte praktické kroky k naplnění vývojových potřeb adolescentů.

Strategie pro vytvoření podmínek k smysluplné práci:

Zjistěte, jak podpořit adolescenty v přebírání odpovědnosti a zapojení do reálné práce – od výroby po služby – a zároveň propojit praktickou práci s teoretickým studiem.

Jak spolupracovat s rodiči a sladit program s národním kurikulem

Porozumějte tomu, jak sladit přístup Erdkinder se státními požadavky na kurikulum, podpořit samostatnost adolescentů a efektivně zapojit rodiče do jejich cesty k dospělosti a sociální integraci.

Vytvářejte budoucnost s vašimi adolescenty

Maria Montessori dospěla k závěru: „Adolescenti potřebují školu, která není školou!“ Na základě této myšlenky vytvořila koncept „Centra pro studium a práci na půdě“, které odpovídá vývojovým potřebám adolescentů.

Její vzdělávací přístup pro věkovou skupinu 12–18 let zahrnuje tyto klíčové prvky, které společně prozkoumáme:

  • Komunitní dům – prostor pro společný život a učení
  • Farma – práce s půdou, rostlinami a zvířaty
  • Obchod – zkušenosti s prodejem a komunikací
  • Penzion – poskytování služeb a pohostinství
  • Muzeum strojů – opravy a využití historického vybavení a techniky

Registrace

Živý přístup
1 425 Kč
Na osobu
6. dubna 2025
✔ Živý workshop + panelová diskuse na Zoomu
✔ Certifikát o účasti vydaný Montessori Institutem Prague
Workshop RECORDING
1675/4897 Kč
per person/per school
Dostupné od 12. dubna 2025
✔ Záznam ke zhlédnutí
✔ Dostupné po dobu 3 měsíců
✔ Neomezené sledování
✔ Osvědčení o absolvování vydané Montessori Institutem Prague

Doporučení Dr. Montessori pro adolescentní program vycházela z potřeb vývojové fáze adolescentů. Tyto potřeby, společně s „Plánem studia a práce“ a důrazem na propojení praktické práce s teoretickým studiem, jsou klíčové pro úspěšné uplatnění tohoto konceptu. Tyto principy by měly vždy zůstat středobodem veškerého plánování a rozhodování.

Při vytváření prostředí je navíc důležité mít na paměti poznámku Dr. Montessori:

"Není možné předem pevně stanovit podrobný program studia a práce. Můžeme poskytnout pouze obecný plán. To proto, že program by měl být sestavován postupně, na základě zkušenosti."

 Tento workshop se zaměří na příklady:

  • Jak začít adolescentní program
    Konkrétně – na místě, kde jste, nebo na místě, které hledáte
  • Jak podpořit adolescenty
    Aby převzali a naplnili své odpovědnosti ve svém prostředí
  • Jak vytvořit podmínky
    Aby adolescenti mohli vykonávat skutečnou práci
  • Jak najít vhodné dospělé pro práci
    v takovém prostředí a jak je připravit na tyto úkoly
  • Jak sladit přístup k adolescentům
    s požadavky státního kurikula

 Panelová diskuse:

V panelové diskusi budou zkušení praktikující adolescentních programů sdílet své zkušenosti se zahájením a realizací Erdkinder programu. Budete mít prostor hovořit o výzvách adolescentního programu.

Ela Eckert, Dr. phil.

Roman Klune

Christopher Barrameda

Helena Matoušková

Darina Gurutidu

Xavier Barrameda

  • ONLINE
    Živě na Zoomu
  • Záznamy nebo živé vysílání
    Dostupné po dobu 3 měsíců
  • JAZYK WORKSHOPU
    Angličtina, s českým tlumočením
  • JAZYK ZÁZNAMU
    Angličtina, s českým tlumočením
  • CERTIFIKÁT O ÚČASTI
    Vydaný Montessori Institutem Prague
by Ela Eckert

Ela Eckert, Dr. phil.

Ela Eckert vystudovala učitelství a pedagogické vědy na univerzitách v Oldenburgu (Německo) a Uppsale (Švédsko). Přístup Marie Montessori ke vzdělávání se stal jejím hlavním studijním zaměřením již v rané fázi její kariéry. Po získání Montessori diplomu a praktických zkušeností s dětmi ve věku 6–12 let v Uppsale si pro svou disertační práci vybrala fascinující téma původu Kosmické výchovy. Doktorát dokončila na Univerzitě v Oldenburgu v roce 2001.

Jak její studenti dospívali, Montessori koncept Erdkinder se stal dalším vzrušujícím dobrodružstvím v její práci, kterému se věnuje dodnes.

Ela Eckert je také členkou představenstva Deutsche Montessori Gesellschaft (DMG), kde se zaměřuje především na publikace. Působí v redakčním týmu časopisu DAS KIND a věnuje se také editaci Montessori textů v Německu.

MÁTE OTÁZKY?

Neváhejte a kontaktujte nás!