WORKSHOP PRO MONTESSORI PRŮVODCE DĚTÍ VE VĚKU 3-6 LET

Dětská mysl v pohybu:

od pozornosti ke koncentraci

s Karen Pearce

Zamyslete se nad principy, kterými se řídí role dospělého při podpoře rozvoje soustředění dítěte.

Prozkoumejte, jak se u dětí rozvíjí schopnost rozhodovat se a jaký to má dopad na proces normalizace.

Objevte praktické strategie, které podporují pozornost dětí a prodlužují jejich pracovní cykly.

Co si odnesete:

  • Budete rozumět různým typům voleb, které děti dělají, a tomu, jak podpořit jejich vědomé rozhodování.
  • Získáte přehled o jednotlivých druzích pozornosti a jejich úloze při dosahování soustředění.
  • Naučíte se, jak přizpůsobovat své prezentace potřebám dětí a nabízet jim takové body uvědomění, které významně přispějí k hlubší koncentraci.

Klíčová témata:

  • Co je to pozornost a jak můžeme vést děti k dosažení stavu soustředěnosti?
  • Principy pozornosti a její vývojové stupně.
  • Role tzv. bodů uvědomění a jejich vliv na koncentraci.
  • Praktické rady pro propojení teorie a praxe v každodenní práci ve třídě.

Základní informace k workshopu

Tento workshop je určen montessori průvodcům dětí ve věku 3–6 let, kteří pracují ve školce a chtějí prohloubit své porozumění tomu, jak podporovat dětský rozvoj prostřednictvím soustředění, vědomé volby a smysluplného propojování.

  • Plně online
  • 24. a 25. května 2025
    (sobota a neděle)
  • 15:00 – 19:30 hodin
  • Přednášející: Karen Pearce
  • Certifikát udělený Montessori Institutem Prague
  • Cena: 3 175 Kč

POZORNOST! – pozornost je první podmínkou učení, připojte se k nám a zjistěte více!

Tento workshop nabídne příležitost zamyslet se nad principy, které řídí a ovlivňují činnosti dospělého při podpoře rozvoje soustředění.

Budeme si klást otázku, jakým způsobem podporujeme u dítěte schopnost volby a jaké důsledky to pro něj má na jeho cestě k normalizaci.

Ukážeme si, jaké různé typy volby můžeme pozorovat při práci s dětmi a jak to následně ovlivňuje naše reakce.

Zamyslíme se také nad rozvojem soustředění a nad tím, co můžeme udělat, aby rostlo a prohlubovalo se. Role dospělého při nabízení vhodných individualizovaných výzev hraje v tomto procesu klíčovou roli.

Budeme odpovídat na otázky: Jak zjistíme, co máme komu a kdy nabízet? Jakým způsobem vést dítě k tomu, aby se soustředilo? Jaké jsou hlavní vývojové principy, které řídí naše jednání a reakce?

To vše bude do velké míry založeno na propojení teorie s praxí. Účastníci tak budou odcházet s mnoha praktickými radami a podněty k zamyšlení jak pro sebe, tak pro své interakce s dětmi.

REGISTRACE

Tento workshop je určen pro průvodce a asistenty dětí ve věku 3–6 let, kteří pracují ve školce, chtějí rozšířit své znalosti a posunout svou montessori praxi.

Workshop začíná za:

Karen Pearce

Karen Pearce je spoluzakladatelkou a pedagogickou ředitelkou školy The Montessori Place v Brightonu ve Velké Británii, kde vede průvodce dětí ve školce.

Karen absolvovala trénink v roce 1989 v Institutu Marie Montessori (MMI) v Londýně, kde byla ředitelkou tréninku Lynne Lawrence.

Poté 18 let vedla jednu z jejich modelových školek a následně se stala její ředitelkou, a také lektorkou a vedoucí postdiplomového kurzu pozorování. Po celou dobu svého působení v MMI měla mimořádnou čest pracovat pod vedením světoznámé trenérky trenérů paní Hilly Patell.

Má 36 let zkušeností práce ve školce. Přednáší a vede semináře po celé Evropě a Asii. Karen také nabízí týdenní online mentoringový program Montessori Unwrapped, který podporuje průvodce 3-6 při uvádění teorie do praxe.

Schopnost vědomě znovu a znovu přivádět bloudící pozornost zpět je samotným základem úsudku, charakteru a vůle.

-William James

„Doslova mi to otevřelo oči. Velice cenné informace! Jsem úplně V ŠOKU, že toto není součástí našeho montessori tréninku.“
účastník workshopu v roce 2022
„Příběhy, které Karen sdílela, byly srozumitelné, mnohdy vtipné a velmi užitečné. Ocenila jsem praktické aspekty workshopu – tabulky a příklady, které Karen poskytla, nám výrazně pomohou při zavádění vědeckého pozorování v našich školkách.“
účastník workshopu v roce 2022
„Bylo to neuvěřitelně podnětné a úplně mi to změnilo život. Už nějakou dobu jsem bojovala s tím, jak efektivně pozorovat. Dělala jsem to špatně...“
účastník workshopu v roce 2022
„Karen sdílela úžasný obsah a osobní reflexe tomu dodaly opravdovost. Vysvětlení, jak přenést pracovní křivky do naší školky, bylo prostě skvělé.“
účastník workshopu v roce 2022
„Líbilo se mi, že jsem získala strategie, které mohu okamžitě použít ve své třídě.“
účastník workshopu v roce 2022
„Líbilo se mi, jak Karen Pearce mluvila o pozorování, a také to, že sama ve školce pracuje. Má přímou zpětnou vazbu o tom, co s dětmi funguje a co ne.“
účastník workshopu v roce 2022
„Bylo to velmi praktické – konkrétní postupy, jak nastavit pozorování ve třídě, a také konkrétní postupy, jak sledovat zájem dítěte a plánovat pro něj lekce.“
účastník workshopu v roce 2022
„Pozoruji děti při práci. Ale není mnoho kurzů, kde by pozorování hrálo hlavní roli. Proto mě tento kurz zaujal – byl neustále zaměřený právě na pozorování.“
účastník workshopu v roce 2022

MÁTE NĚJAKOU OTÁZKU?

Neváhejte nás kontaktovat!