Dvoudenní online workshop
Průvodce pro přežití: Jak v září rozjet 0-3 montessori třídu
se Zoe Paul
Krok za krokem
Živá interakce a reflexe
Okamžitě použitelné nástroje
Co si z workshopu odnesete:
- Praktické plánovací nástroje, díky kterým zahájíte práci ve třídě 0–3 s jasným záměrem.
- Jistotu při práci s přechody, denním režimem a komunikací s rodinami
- Okamžitě použitelné šablony a nástroje pro pozorování, plánování a přípravu prostředí
Hlavní témata workshopu:
- Příprava fyzického i emočního prostředí
- Citlivé a strukturované přijetí malých dětí
- Budování důvěry a jasné komunikace s rodiči a pečujícími osobami
- Zavedení denního rytmu podporujícího samostatnost
- Pozorování a přizpůsobení se v prvních týdnech školního roku
Úvod do workshopu
Začátek školního roku s těmi nejmladšími dětmi může být náročný a stresující.
Během čtyř částí projdeme to, na čem v prvních týdnech opravdu záleží – a co naopak můžete s klidem pustit. Získáte praktické nástroje pro přípravu a podporu vztahů s dětmi i rodinami.
- Formát: plně online
- 2.–3. srpna 2025 (sobota a neděle)16:00–20:30 (CEST)
- Záznamk dispozici po dobu 1 měsíce
- Zoe PaulAMI Auxiliary Teacher Trainer
- Certifikát od Montessori Institute Prague
- Cena: 3175 Kč
1. DEN WORKSHOPU
LEKCE 1
Příprava před začátkem školního roku
Podíváme se na to, co je potřeba nachystat hned, co může počkat a jak vstoupit do třídy s realistickými očekáváními a vnitřním klidem.
Témata zahrnují:
- Co je nezbytné vs. zbytečné přepřípravy
- Emoční připravenost dospělého
- Kontrolní seznamy pro první den a první týden
LEKCE 2
Přijetí dítěte
První setkání dítěte s prostředím třídy určuje tón pro všechno, co bude následovat.
Tato část se zaměřuje na vytvoření jemného, citlivého přechodu pro každé dítě.
Témata zahrnují:
- Jak dítě vnímá přechod do nové třídy
- Separace, úzkost a pocit bezpečí
- Pozvolný nástup, střídavý příchod a fungující rytmus
2. DEN WORKSHOPU
LEKCE 3
Komunikace s rodinami
Budování důvěry s rodiči je stejně důležité jako podpora samotného dítěte.
Tato část nabízí nástroje a jazyk pro sebevědomou, jasnou a laskavou komunikaci v prvních dnech i dlouhodobě.
Témata zahrnují:
- Co a jak komunikovat před příchodem a po něm
- Jak zvládat otázky a obavy rodičů
- Jak vytvářet společný smysl a propojení mezi domovem a školou
LEKCE 4
Rytmus, pozorování a flexibilita
Jakmile se třída začne usazovat do rytmu, jak pozorovat, přizpůsobovat se a budovat návyky, které podporují samostatnost a pohodu?
Tato část se zaměřuje na to, co znamená „normalizace“ v nejranějším věku.
Témata zahrnují:
- Toaleta, spánek, strava: flexibilní systémy, které fungují
- Co pozorovat a jak s informacemi dále pracovat
- Přizpůsobování plánů a denního režimu podle potřeb dětí
Registrace
Seznamte se s lektorkou
Zoe Paul
AMI Auxiliary Teacher Trainer (0–3), montessori průvodkyně a mezinárodní školitelka pedagogů.
Zoe podporuje školy, organizace a vládní instituce při náboru, přípravě a podpoře pedagogů pracujících s dětmi do tří let. Hovoří plynně anglicky a francouzsky, domluví se také arabsky. Její přístup k práci s učiteli i komunitami je multikulturní, mezioborový a hluboce zakořeněný v respektu k dětem i dospělým.
Už máte své místo na workshopu?