[Save €100 until June 30] AMI 3-6 Orientation Course

Dvoudenní online workshop

Průvodce pro přežití: Jak v září rozjet 0-3 montessori třídu

se Zoe Paul

Krok za krokem

praktický průvodce prvními dny a týdny ve třídě montessori 0–3

Živá interakce a reflexe

se zkušenou AMI průvodkyní

Okamžitě použitelné nástroje

pro větší jistotu, přehled a klid při práci ve třídě

Co si z workshopu odnesete:

  • Praktické plánovací nástroje, díky kterým zahájíte práci ve třídě 0–3 s jasným záměrem.
  • Jistotu při práci s přechody, denním režimem a komunikací s rodinami
  • Okamžitě použitelné šablony a nástroje pro pozorování, plánování a přípravu prostředí

Hlavní témata workshopu:

  • Příprava fyzického i emočního prostředí
  • Citlivé a strukturované přijetí malých dětí
  • Budování důvěry a jasné komunikace s rodiči a pečujícími osobami
  • Zavedení denního rytmu podporujícího samostatnost
  • Pozorování a přizpůsobení se v prvních týdnech školního roku

Úvod do workshopu

Začátek školního roku s těmi nejmladšími dětmi může být náročný a stresující.

Během čtyř částí projdeme to, na čem v prvních týdnech opravdu záleží – a co naopak můžete s klidem pustit. Získáte praktické nástroje pro přípravu a podporu vztahů s dětmi i rodinami.

  • Formát: plně online
  • 2.–3. srpna 2025 (sobota a neděle)
    16:00–20:30 (CEST)
  • Záznam
    k dispozici po dobu 1 měsíce
  • Zoe Paul
    AMI Auxiliary Teacher Trainer
  • Certifikát od Montessori Institute Prague
  • Cena: 3175 Kč

1. DEN WORKSHOPU

LEKCE 1

Příprava před začátkem školního roku

Podíváme se na to, co je potřeba nachystat hned, co může počkat a jak vstoupit do třídy s realistickými očekáváními a vnitřním klidem.

Témata zahrnují:

  • Co je nezbytné vs. zbytečné přepřípravy
  • Emoční připravenost dospělého
  • Kontrolní seznamy pro první den a první týden

LEKCE 2

Přijetí dítěte

První setkání dítěte s prostředím třídy určuje tón pro všechno, co bude následovat.
Tato část se zaměřuje na vytvoření jemného, citlivého přechodu pro každé dítě.

Témata zahrnují:

  • Jak dítě vnímá přechod do nové třídy
  • Separace, úzkost a pocit bezpečí
  • Pozvolný nástup, střídavý příchod a fungující rytmus

2. DEN WORKSHOPU

LEKCE 3

Komunikace s rodinami

Budování důvěry s rodiči je stejně důležité jako podpora samotného dítěte.
Tato část nabízí nástroje a jazyk pro sebevědomou, jasnou a laskavou komunikaci v prvních dnech i dlouhodobě.

Témata zahrnují:

  • Co a jak komunikovat před příchodem a po něm
  • Jak zvládat otázky a obavy rodičů
  • Jak vytvářet společný smysl a propojení mezi domovem a školou

LEKCE 4

Rytmus, pozorování a flexibilita

Jakmile se třída začne usazovat do rytmu, jak pozorovat, přizpůsobovat se a budovat návyky, které podporují samostatnost a pohodu?
Tato část se zaměřuje na to, co znamená „normalizace“ v nejranějším věku.

Témata zahrnují:

  • Toaleta, spánek, strava: flexibilní systémy, které fungují
  • Co pozorovat a jak s informacemi dále pracovat
  • Přizpůsobování plánů a denního režimu podle potřeb dětí

Registrace

  • Online
    živě na Zoomu
  • Záznamy k dispozici
    po dobu 1 měsíce
  • Jazyk workshopu:
    angličtina s tlumočením do češtiny
  • Jazyk záznamu:
    anglicky i česky
  • Potvrzení o účasti:
    vystavuje Montessori Institute Prague

Seznamte se s lektorkou

Zoe Paul

AMI Auxiliary Teacher Trainer (0–3), montessori průvodkyně a mezinárodní školitelka pedagogů.

Zoe podporuje školy, organizace a vládní instituce při náboru, přípravě a podpoře pedagogů pracujících s dětmi do tří let. Hovoří plynně anglicky a francouzsky, domluví se také arabsky. Její přístup k práci s učiteli i komunitami je multikulturní, mezioborový a hluboce zakořeněný v respektu k dětem i dospělým.

Už máte své místo na workshopu?

DO YOU HAVE A QUESTION?

Feel free to contact us!