Co si z workshopu odnesete:
- Zjistěte, jak sami nahlížíte na hodnoceníZískáte hlubší vhled do vašeho přístupu k hodnocení v montessori prostředí.
- Časté mýty a jejich dopadProzkoumáme běžné omyly spojené s hodnocením a řekneme si, jak ovlivňují naši pedagogickou praxi.
- Nástroje pro reflexiObdržíte doplňkový materiál s přehledem rozebíraných mýtů a odkazy na další zdroje pro hlubší porozumění.
Hlavní témata workshopu:
- Reflexe našeho vlastního přístupu k formativnímu hodnocení a hodnocení obecně
- Odhalení a přehodnocení rozšířených mýtů o hodnocení v montessori třídách
- Zamyšlení nad tím, jak může formativní hodnocení podpořit růst dítěte v souladu s montessori principy
- Vytvoření prostoru pro sdílení otázek a obav ohledně hodnocení v montessori kontextu
- Jednoduché reflexivní aktivity s tužkou a papírem, podpořené digitální platformou Menti
Úvod do workshopu:
Tento online workshop nabízí montessori pedagogům jedinečnou příležitost zamyslet se nad vlastním vnímáním hodnocení, odhalit rozšířené omyly a objevit skutečný potenciál formativního hodnocení jako nástroje, který podporuje nejen děti, ale i samotné průvodce — a neslouží jen k měření výsledků.
- Plně onlines tlumočením do českého jazyka
- 31. května 202516:00–19:00
- Záznam k dispoziciPo dobu 1 měsíce
- Lektorka: Lucie Urbančíková
- Certifikát od Montessori Institute Prague
O workshopu
V tomto online workshopu budou mít účastníci možnost zamyslet se nad svým současným přístupem k formativnímu hodnocení i hodnocení obecně. Společně se ponoříme do nejčastějších mýtů, které se v montessori třídách kolem hodnocení objevují.
Odhalením těchto mýtů účastníci získají hlubší porozumění tomu, jak může formativní hodnocení skutečně podpořit růst dítěte a sloužit jako silný nástroj v montessori třídě — aniž by narušovalo její principy.
V tomto workshopu:
- Objevíte, jak mohou pozorování a zpětná vazba společně vést děti v jejich učení
- Získáte porozumění rozdílu mezi formativním a sumativním hodnocením
- Dostanete konkrétní nástroje a podněty pro zavedení nových přístupů do své třídy
Registrace
„Všechno funguje někde, ale nic nefunguje všude.“
- Dylan William
Co vám workshop přinese:
Na konci workshopu získáte větší jistotu v porozumění tomu, jak může formativní hodnocení podpořit růst dítěte a zároveň zůstat v souladu s montessori principy.
Odejdete také s jasnějším uvědoměním svého současného přístupu k hodnocení, s porozuměním běžným mýtům, které mohou ovlivňovat vaši praxi, a s inspirací začít do své třídy zapojovat reflexivní strategie založené na pozorování.
Zkoumání formativního hodnocení je nepřetržitá cesta k vědomější a podpůrnější výuce. Tento workshop může být vaším prvním krokem.
Pro koho je workshop určen?
- Montessori průvodci a asistenti (věkové skupiny 6–12 a 12–18)kteří hledají smysluplné a s montessori filozofií sladěné způsoby, jak pozorovat a podporovat učení dětí.
- Specialisté na druhý jazyk (L2)pracující ve dvojjazyčných montessori třídách, kteří chtějí lépe porozumět tomu, jak sledovat pokroky dětí bez používání testů a známek.
- Koordinátoři vzdělávacího plánu a vedoucí školkteří hledají nástroje a větší jasno v tom, jak může formativní hodnocení zapadat do montessori principů i každodenní reality ve třídách.
Lucie Urbančíková
Lucie Urbančíková se věnuje výuce druhého jazyka v montessori od roku 2003. Pracovala s širokou škálou studentů – od malých dětí až po vrcholové manažery. V roce 2012 se ponořila do montessori přístupu, aby našla nové a smysluplné způsoby, jak propojit výuku cizího jazyka s principy montessori pedagogiky.
Posledních pět let se intenzivně věnuje tématu formativního hodnocení, které výrazně ovlivnilo způsob, jakým provází děti na jejich cestě k plynulosti v anglickém jazyce.
Lucie získala titul Magistra pedagogiky se zaměřením na zážitkovou pedagogiku a drží AMI certifikáty z asistentských kurzů pro věkové skupiny 3–6, 6–12 a 12–18 let. Je také certifikovaná v oblasti TEYL, TEFL/TESOL a působí jako mentorka ve vzdělávacím prostředí. Od založení v roce 2022 je členkou týmu Bilingual Montessori.