[starting on May 16] AMI 0-3 Orientation Course with Heidi Philippart

 Recordings Available!

Online workshop pro montessori pedagogy a vedoucí pracovníky

Online workshop pro montessori pedagogy a vedoucí pracovníky

Hodnocení v montessori třídách

Hodnocení v montessori třídách

s Lucií Urbančíkovou

s Lucií Urbančíkovou

Simina Șerban
Recordings
immediate access.
Lucie Urbančíková
31. května 2025
16:00–19:00
Plně online s tlumočením do českého jazyka
Formativní hodnocení:
Zamyslete se nad běžnými mýty a objevte, jak může formativní hodnocení sloužit montessori třídě.
Praktické postřehy
Naučte se, jak sladit hodnoticí praxi s montessori principy, aniž byste ohrozili rozvoj dítěte.
Reflexivní aktivity
Zapojte se do diskuzí, vedené sebereflexe a interaktivních momentů, které vám pomohou obohatit vaši perspektivu.

Co si z workshopu odnesete:

  • Zjistěte, jak sami nahlížíte na hodnocení
    Získáte hlubší vhled do vašeho přístupu k hodnocení v montessori prostředí.
  • Časté mýty a jejich dopad
    Prozkoumáme běžné omyly spojené s hodnocením a řekneme si, jak ovlivňují naši pedagogickou praxi.
  • Nástroje pro reflexi
    Obdržíte doplňkový materiál s přehledem rozebíraných mýtů a odkazy na další zdroje pro hlubší porozumění.

Hlavní témata workshopu:

  • Reflexe našeho vlastního přístupu k formativnímu hodnocení a hodnocení obecně
  • Odhalení a přehodnocení rozšířených mýtů o hodnocení v montessori třídách
  • Zamyšlení nad tím, jak může formativní hodnocení podpořit růst dítěte v souladu s montessori principy
  • Vytvoření prostoru pro sdílení otázek a obav ohledně hodnocení v montessori kontextu
  • Jednoduché reflexivní aktivity s tužkou a papírem, podpořené digitální platformou Menti

Úvod do workshopu:

Tento online workshop nabízí montessori pedagogům jedinečnou příležitost zamyslet se nad vlastním vnímáním hodnocení, odhalit rozšířené omyly a objevit skutečný potenciál formativního hodnocení jako nástroje, který podporuje nejen děti, ale i samotné průvodce — a neslouží jen k měření výsledků.

  • Plně online
    s tlumočením do českého jazyka
  • 31. května 2025
    16:00–19:00
  • Záznam k dispozici
    Po dobu 1 měsíce
  • Lektorka: Lucie Urbančíková
  • Certifikát od Montessori Institute Prague

O workshopu

V tomto online workshopu budou mít účastníci možnost zamyslet se nad svým současným přístupem k formativnímu hodnocení i hodnocení obecně. Společně se ponoříme do nejčastějších mýtů, které se v montessori třídách kolem hodnocení objevují.

Odhalením těchto mýtů účastníci získají hlubší porozumění tomu, jak může formativní hodnocení skutečně podpořit růst dítěte a sloužit jako silný nástroj v montessori třídě — aniž by narušovalo její principy.

V tomto workshopu:

  • Objevíte, jak mohou pozorování a zpětná vazba společně vést děti v jejich učení
  • Získáte porozumění rozdílu mezi formativním a sumativním hodnocením
  • Dostanete konkrétní nástroje a podněty pro zavedení nových přístupů do své třídy

Registrace

ŽIVĚ na Zoomu
1 425 Kč
Na osobu
31. května 2025
✔ Účast workshopu živě na Zoomu
✔ Certifikát o účasti vydaný Montessori Institutem Prague
✔ Tlumočení do češtiny
ZÁZNAM Workshopu
1675/4897 Kč
na osobu / pro školu
Dostupné od 3. června 2025
✔ Záznam ke zhlédnutí
✔ Dostupné po dobu 1 měsíce
✔ Neomezené sledování
✔ Záznamy v angličtině, češtině
✔ Osvědčení o absolvování vydané Montessori Institutem Prague

„Všechno funguje někde, ale nic nefunguje všude.“

- Dylan William

Co vám workshop přinese:

Na konci workshopu získáte větší jistotu v porozumění tomu, jak může formativní hodnocení podpořit růst dítěte a zároveň zůstat v souladu s montessori principy.

Odejdete také s jasnějším uvědoměním svého současného přístupu k hodnocení, s porozuměním běžným mýtům, které mohou ovlivňovat vaši praxi, a s inspirací začít do své třídy zapojovat reflexivní strategie založené na pozorování.

Zkoumání formativního hodnocení je nepřetržitá cesta k vědomější a podpůrnější výuce. Tento workshop může být vaším prvním krokem.

Pro koho je workshop určen?

  • Montessori průvodci a asistenti (věkové skupiny 6–12 a 12–18)
    kteří hledají smysluplné a s montessori filozofií sladěné způsoby, jak pozorovat a podporovat učení dětí.
  • Specialisté na druhý jazyk (L2)
    pracující ve dvojjazyčných montessori třídách, kteří chtějí lépe porozumět tomu, jak sledovat pokroky dětí bez používání testů a známek.
  • Koordinátoři vzdělávacího plánu a vedoucí škol
    kteří hledají nástroje a větší jasno v tom, jak může formativní hodnocení zapadat do montessori principů i každodenní reality ve třídách.

Lucie Urbančíková

Lucie Urbančíková se věnuje výuce druhého jazyka v montessori od roku 2003. Pracovala s širokou škálou studentů – od malých dětí až po vrcholové manažery. V roce 2012 se ponořila do montessori přístupu, aby našla nové a smysluplné způsoby, jak propojit výuku cizího jazyka s principy montessori pedagogiky.

Posledních pět let se intenzivně věnuje tématu formativního hodnocení, které výrazně ovlivnilo způsob, jakým provází děti na jejich cestě k plynulosti v anglickém jazyce.

Lucie získala titul Magistra pedagogiky se zaměřením na zážitkovou pedagogiku a drží AMI certifikáty z asistentských kurzů pro věkové skupiny 3–6, 6–12 a 12–18 let. Je také certifikovaná v oblasti TEYL, TEFL/TESOL a působí jako mentorka ve vzdělávacím prostředí. Od založení v roce 2022 je členkou týmu Bilingual Montessori.