fbpx

ZÁZNAM Z WORKSHOPU JE K DISPOZICI!

ZÁZNAM ZE ČTYŘDENNÍHO WORKSHOPU

PRO MONTESSORI UČITELE A ASISTENY VE ŠKOLCE

Umění pozorování:

Uvidět znamená uvěřit

s Karen Pearce

Od dat k vývoji -
zdokonalte svou praxi pozorování ve třídě dětí 3-6 let

Řešíte otázku, jak zvládat svá pozorování a zároveň aktivně vést nebo asistovat v rušné, dynamické montessori třídě? Jaký je nejefektivnější způsob sběru a smysluplné analýzy dat? Jak můžete držet krok s podporou jedinečného rozvoje každého dítěte?

Zapojte se do tohoto praktického online workshopu se zkušenou mentorkou Karen Pearce, abyste zefektivnili své každodenní úkoly a snadno dosáhli svých vzdělávacích cílů!

Naučíte se praktická pravidla pro průběžné pozorování dětí a získáte sadu nástrojů, které můžete rovnou použít ve své třídě 3-6 let.

Objevíte kódový systém, který umožňuje efektivní a účinné zapisování informací přímo během pozorování.

Zdokonalíte se v umění kreslit průběh práce pomocí pracovní křivky pro sledování pokroku dítěte.

Získáte jistotu při přizpůsobování svého přístupu k výuce na základě údajů z pozorování.

Prohloubíte své porozumění toho, jaký dopad má pozorování na vaši každodenní montessori pedagogickou praxi.

Zlepšíte své dovednosti analýzy dat z pozorování, abyste mohli vytvářet individuální pracovní programy šité na míru každému dítěti.

1. setkání

Principy pozorování

Jak se provádí pozorování v praxi? Jaké údaje potřebujeme shromáždit? Jak na tato data máme reagovat a přizpůsobit svůj přístup k vytváření individuálních programů rozvoje?

Workshop bude zahájen teoretickou přednáškou, která se bude zabývat principy pozorování a tím, co musí průvodci zvážit, aby mohli rozvíjet své dovednosti a praktikovat umění pozorování.

2. setkání

Příprava prostředí pro získání platných dat z pozorování

Na tomto setkání prozkoumáme klíčové principy a podmínky, které pomůžou průvodcům připravit prostředí, které odhalí skutečnou povahu vývoje dítěte.

Zde se nabízí cenná příležitost pochopit, jak připravené prostředí umožňuje průvodcům sledovat každé jednotlivé dítě a zároveň rozpoznat vliv prostředí na každodenní práci.

"Pozorování je jednou z mnoha věcí, o kterých často mluvíme a vytváříme si o nich nepřesnou nebo mylnou představu. [...] Možná, že je nedostatek pozorování dětí způsoben nedostatečnou přípravou na takové pozorování."

-M.Montessori

3. setkání

Čtyři fáze na cestě k normalizaci

V této části workshopu si projdeme, promyslíme a zopakujeme teorii čtyř vývojových fází, kterými dítě prochází, aby dosáhlo normalizace.

Pomocí vývojových pracovních křivek budeme studovat charakteristiky jednotlivých fází a zkoumat, jak tyto znalosti formují reakci průvodce na individuální potřeby dítěte i třídního kolektivu jako celku.

4. setkání

Vykreslení a analýza pracovní křivky (případová studie)

Na tomto setkání se zdokonalíme v umění vědeckého pozorování tím, že se naučíme vykreslovat a analyzovat pracovní křivky.

Prozkoumáme, jak aktivně shromažďovat základní informace, a budeme postupovat krok za krokem při převádění těchto údajů do pracovních křivek, které tvoří základ pro rozvoj vzdělávání každého dítěte.

Sezení zakončíme případovou studií, kde budeme analyzovat data pro vytvoření učebního plánu na míru, který bude mít základ v pedagogice a praxi montessori.

Karen Pearce

Karen Pearce je ředitelkou pedagogického oddělení v The Montessori Place v Brightonu ve Velké Británii, kde vede průvodce tříd pro děti 3-6 let. Má 35 let zkušeností v oblasti předškolního vzdělávání a přednáší a vede semináře po celé Evropě. Po 17 let podporovala absolventy montessori pedagogiky tím, že vedla postdiplomový kurz o vědě pozorování dětí, který pořádal Institut Marie Montessori v Londýně. Karen nyní nabízí online program montessori mentoringu, který podporuje průvodce při uvádění teorie do praxe. Vedle toho všeho si Karen v loňském roce nazula zpět průvodcovské střevíce a vrátila se k vedení třídy 3-6 let.

„Doslova mi to otevřelo oči! Tak cenné informace! Jsem šokována, že toto není součástí našeho montessori školení.“
Účastníce workshopu, 2022
„Příběhy, které Karen sdílela, mi byly blízké, občas vtipné a přínosné. Velmi jsem také ocenila praktické aspekty semináře; velmi užitečné byly tabulky a příklady, o které se Karen podělila, abychom mohli vědecká pozorování implementovat do našeho prostředí.“
Účastníce workshopu, 2022
„Workshop byl velmi podnětný a změnil mi život. Už nějakou dobu se trápím s tím, jak efektivně pozorovat. Dělala jsem to špatně...“
Účastníce workshopu, 2022
„Karen se podělila o úžasný obsah a její osobní reflexe workshop naplnily skutečností. Vysvětlení, jak vnést pracovní křivky do naší školky, bylo úžasné.“
Účastníce workshopu, 2022
„Líbilo se mi, že jsem mohl získat strategie, které jsem mohl okamžitě použít ve výuce.“
Účastník workshopu, 2022
„Líbilo se mi, jak Karen Pearce mluvila o pozorování a to, že sama pracuje ve třídě. Má přímou zpětnou vazbu o tom, co u dětí funguje a co ne.“
Účastníce workshopu, 2022
„Bylo to velmi praktické - konkrétní postupy, jak nastavit pozorování ve třídě, a také konkrétní postupy, jak sledovat zájem dítěte a plánovat pro něj výuku.“
Účastník workshopu, 2022
„Pozoruji děti v práci. Ale není mnoho kurzů, kde je pozorování hlavní součástí. Proto mě tento kurz zaujal, protože v něm šlo o pozorování po celou dobu.“
Účastníce workshopu, 2022

Tento workshop je určen pro montessori 3-6 průvodce, učitele a asistenty, kteří učí ve školce a si chtějí rozšířit své znalosti a posunout se ve své montessori praxi.

  • ZÁZNAMY ZE 4 DENNÍHO SETKÁNÍ
    ZÁZNAM + 30 minut otázek a odpovědí na konci každého setkání
  • JAZYK WORKSHOPU
    Angličtina s tlumočením do češtiny
  • CERTIFIKÁT O ÚČASTI
    Vystavený Montessori Institute Prague

Záznam z workshopu k dispozici!

MÁTE ZÁJEM ČI DOTAZY?

Neváhejte se nás zeptat!