KDY
O ČEM BYL WORKSHOP?
Cílem tohoto semináře je pomoci pedagogům rozvíjet citlivost k prožívání a potřebám každého žáka ve třídě.
Co ve třídě děti prožívají a potřebují? Co ovlivňuje jejich schopnost soustředění? Jakou roli hraje prostředí? Jak to vypadá, když se podíváte na svět jejich očima?
Na tomto workshopu budete mít příležitost představit si pocity a překážky, kterým děti každodenně čelí, a prohloubit tak své praktické zkušenosti. Dozvíte se, jaké to je, když se snaží rozvíjet soustředění, učit se a růst v prostředí, které pro ně může být obtížné. Odejdete se způsoby, jak přizpůsobit svou současnou třídu tak, aby podporovala růst a pozitivní zážitky každého dítěte. A každým dítětem myslíme nejen děti se speciálními potřebami, ale také děti s vyšší senzitivitou, která provází ty nadané. Během Q&A části budete mít také možnost položit Amy vlastní otázky.
JAZYK
- Angličtina
- Tlumočení do: češtiny
ONLINE FORMÁT
- Online na Zoomu
- Certifikát o účasti vystavený Montessori Institutem Prague
ZÁZNAMY
- V angličtině a češtině
- Dostupné do 31. ledna 2023
ČÍM JSME SE ZABÝVALI?
- Vnímavost a citlivostBěhem workshopu budeme rozvíjet citlivost vůči zkušenostem každého žáka ve třídě. Dozvíte se, jak děti mohou věci prožívat a jaký může být jejich vnitřní pohled.
- Rozvoj soustředěníProzkoumáme pocity a překážky, kterým děti čelí při práci na rozvoji soustředění. Budeme mluvit o způsobech, jak můžete chránit vznikající schopnost soustředění dětí a naučíme se je používat.
- Přetížení smyslůBudeme uvažovat o tom, co v prostředí ovlivňuje smyslové vnímání dětí. Vezmeme v úvahu všechny smysly a zjistíme, jak může docházet k přetížení smyslů a co to pro nás a pro děti znamená.
- Konkrétní úpravyUkážeme si, jak přizpůsobit podmínky tak, aby bylo každé dítě úspěšné. V závislosti na konkrétním dítěti jsou nutné různé úpravy. Je důležité mít otevřenou mysl k tomu, co dětem usnadní cestu.
- Smyslový profilObjevíme, že i učitel má některé smysly citlivější než jiné a řekneme si, jaký to může mít dopad na prostředí třídy.
- Otázky a odpovědiBude čas klást lektorce otázky týkající se speciálních potřeb ve třídě.
PRO KOHO BYL WORKSHOP VHODNÝ?
- Neúnavné montessori asistenty a učitelePředevším pro ty, kteří pracují s dětmi ve školce a na prvním stupni základní školy.
- Milující a otevřené rodičeA další příbuzné.
- Montessori nadšence
Amy Williams
Amy Williams, MA, DTR, RMT, je zakladatelkou a výkonnou ředitelkou Amy Williams Academy s více než 25 lety zkušeností v oblasti vzdělávání a rozvoje. Získala bakalářský titul v oboru pedagogiky na University of Georgia a magisterský titul v oboru taneční pohybové terapie a poradenské psychologie na Antioch University New England. Již desítky let pracuje s dětmi, dospívajícími i dospělými jako terapeutka expresivních umění, poradkyně, vychovatelka a učitelka.