Informace k certifikátům a záznamům
ONLINE WORKSHOP
Pro asistenty a učitele ve školce a na prvním stupni ZŠ
Otevřete dveře
strategiím úspěšné výuky
s Letty Rising
a Lisou Thauvette
KDY
O ČEM WORKSHOP BYL?

Cílem tohoto workshopu je otevřít vám dveře ke každodennímu využívání strategií úspěšné výuky.
Jak poznáme, jaké má dítě potřeby a jaké další výzvy mu ve třídě připravit? Jak být opravdu objektivní? K jakým kompetencím budeme dítě musí vést, aby mohlo převzít zodpovědnost za své vzdělávání? Co vybízí děti k diskusi?
Letty Rising, známá poradkyně v oblasti vzdělávání, vám zmapujeme důležité stavební kameny efektivní výuky. Dozvíte se o jaké přístupy jde, v čem jsou přínosné a jak se změní třída, ve které se používání těchto strategií stane každodenní samozřejmostí. Odnesete si tři praktické aktivity, které budete moci ve své třídě rovnou vyzkoušet.
Důležitou součástí workshopu jsou na míru připravené zážitkové komunitní aktivity. Povede je Lisa Thauvette, zkušená pedagožka, která ve své praxi využívá improvizační techniky, umožňující uchopit danou problematiku z nečekaného úhlu pohledu.
Na konci semináře budete mít také možnost zeptat se lektorky na vše, co vás o tématu zajímá.
JAZYK
- Angličtina
- Tlumočení do: češtiny, španělštiny, rumunštiny
ONLINE SETKÁNÍ
- Živě na Zoomu
- Certifikát o účasti vystavený Montessori Institutem Prague
ZÁZNAMY
- V angličtině, češtině, španělštině a rumunštině
- Dostupné do 28. února 2023
ČÍM JSME SE ZABÝVALI?
- Analýza prací studentů a pozorováníUkážeme si, jak průběžně zjišťovat, co děti zajímá, co je baví, co už umí, s čím mají problémy a čemu se vyhýbají. Tyto poznatky umožňují učitelům vytvářet kvalitní individuální plány na základě toho, co každý žák potřebuje.
- Zpětná vazba a sebehodnoceníProjdeme si koncept zpětné vazby a sebehodnocení. Řekneme si, k čemu používání reflexe u dětí vede. Když učitelé ve třídách používají reflexivní techniky a nástroje, žáci začnou reflexi přirozeně vnímat jako součást procesu učení.
- Práce v malých skupinách a strategické dotazováníBudeme zkoumat cesty jak ověřit, do jaké míry každý žák chápe látku, která byla prezentována. Řekneme si více o tom jakou roli hrají při výuce různé druhy otázek, které pokládáme, naše neverbální komunikace nebo ticho jako odezva. Objevíme tak přístupy, které pomáhají učitelům lépe přizpůsobovat výuku napříč celou třídou a posouvat děti z místa, kde jsou na místo, kam směřují.
- 3 praktické nástrojeBěhem workshopu se naučíte používat 3 konkrétní a praktické aktivity, které pro vás Letty vybrala, a které budete moci rovnou využít ke zlepšení výuky ve své třídě.
- Komunitní aktivity s Lisou ThauvetteDostanete příležitost prostřednictvím originálních, nápaditých a hravých aktivit prožít věci, o kterých vám bude Letty “jen” vyprávět v duchu přísloví: “Řekni mi o tom, já to zapomenu. Ukaž mi to, možná si to zapamatuji. Nech mě, zkusit si to a já to pochopím.“
- Otázky a odpovědiBudete mít dostatek prostoru se lektorky ptát na otázky, které vás během workshopu k tématu strategií úspěšné výuky ve třídě napadnou.
PRO KOHO BYL WORKSHOP VHODNÝ?
- Učitelé ve školce a na prvním stupni ZŠ, montessori asistenti a průvodci,kteří hledají nástroje pro zlepšení procesu učení svých žáků.
- Majitelé a ředitelé škol,kteří usilují o efektivnější výukové strategie ve svých školách.
- Pedagogové, trenéři, lektoři, instruktořia všichni, kdo pracují v oblasti vzdělávání dětí a dospělých.

Letty Rising
Letty Rising získala bakalářský titul v oboru sociologie na Kalifornské univerzitě v Santa Barbaře a učitelské vzdělání na Kalifornské státní univerzitě v San Marcos. Absolvovala AMS Montessori trénink pro věkovou skupinu 6-9 let. Poté získala AMI diplom pro děti ve věku 6-12 let a titul M.Ed. na Loyola University v Marylandu.
Letty se stala poprvé ředitelkou, protože chtěla pro své dcery montessori školu, ale v místě jejího bydliště žádná neexistovala, a tak ji založila! V průběhu let zastávala pozici specialistky na domácí vzdělávání, učitelky Montessori základní školy, ředitelky školy, koordinátorky a konzultantky v několika různých montessori komunitách ve Spojených státech a po celém světě.

Lisa Thauvette
Lisa Thauvette ráda kombinuje svou vášeň pro vývoj dětí s dlouholetými zkušenostmi komediální improvizátorky. Lisa působila 11 let jako ředitelka školy International Montessori v Bruselu v Belgii. Je držitelkou diplomu AMI 6-12 a magisterského titulu v oboru montessori na Loyola College.
Je zakladatelkou projektu Tilt Think, který naklání scénáře a perspektivy směrem k míru prostřednictvím hravých a interaktivních seminářů profesního rozvoje pro učitele a vedoucí pracovníky v montessori vzdělávání.

POTŘEBUJETE VÍCE INFORMACÍ?
Pokud máte otázky, neváhejte se na nás obrátit.